donderdag 23 december 2010

Van blog tot wereldsite



Twee jaar geleden besliste Kevin Braecke (21) een blog op te starten over hiphopfenomeen DJ Premier.  Nooit had hij gedacht dat deze site zo’n succes ging worden en van een succesvol blog kan er zeker gesproken worden: zijn site heeft maar liefst 35 952 volgers en wordt wereldwijd bekeken zelfs door de allergrootste namen in de hiphopwereld.
Tijdens een concert heeft Dj Premier hem persoonlijk uitgenodigd en Kevin zijn site uitgeroepen tot de officiële Dj Premier site. Dagelijks wordt de site geüpdatet met de allernieuwste feiten. 


Hoe het allemaal begon
“Ik ben er lang geleden mee begonnen uit liefde voor het vak. Op een bepaald moment heb ik een site gevonden met een lijst van alle producties van Dj Premier. Dankzij een vriend ben ik begonnen met een eigen blog te maken en voor ik het wist had ik dagelijks 1800 bezoekers.”
De site is officieel van start gegaan op 28 november 2008. Toen werkte hij nog met blogspot.com als motor en zonder domeinnaam. Kevin had geen enkel idee dat dit zou uitdraaien op zo’n groot succes: “Het werd groot dus heb ik op 28 maart 2010 een grote verandering moeten doorvoeren. Ik kreeg een domeinnaam (www.djpremierblog.com). Het bekende wordpress was nu de motor en ik ben ook veranderd van de gratis Google server in Amerika naar Evoswitch in Nederland.”


Wereldbekend
Toen bekende hiphop-blogs vaak naar zijn blog refereerden duurde het niet lang voor Kevin contact had met de managers van Dj Premier. “Ze waren echt verbaasd over mijn werk. Met Premier zelf had ik nog geen contact, dat was dan ook niet mijn bedoeling. In 2009 trad dj Premier op in Brussel, maar ik had hem niet gezien. Hij schreef me hoe jammer hij het vond dat hij me niet ontmoet had en gaf me complimenten over mijn blog. Toch vertelde hij mij dat ik voorzichtig moest zijn met alles, omdat zoveel mensen het lezen.”
De site wordt gevolgd door mensen zoals Busta Rhymes,the Game, Questlove the Roots en andere belangrijke namen uit de hiphopwereld. Toch blijft Kevin het doen voor de liefde uit zijn werk en niet voor de bekenheid. “Ik werk er dagelijks tot twee uur aan. De meeste voldoening haal ik uit de grotere hip hop magazines in Amerika die wel eens durven verwijzen naar mijn blog voor hun nieuws.”

Site: http://www.djpremierblog.com/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten